رضایی: نگرانی بابت تامین مرغ در ماه رمضان نداریم خبرنگاران

به گزارش اوج باور، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ساری گفت: جوجه ریزی در واحد های پرورش طیور اجرا شده و نگرانی بابت تامین مرغ در ماه رمضان نداریم.

رضایی: نگرانی بابت تامین مرغ در ماه رمضان نداریم خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون امور فراوریات دامی وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل قرارگاه ساماندهی گوشت مرغ اطلاع داد و گفت: این قرارگاه با هدف آرامش بخشی در زمینه فراوری، توزیع و نظارت بر قیمت مرغ تشکیل شده است.

مرتضی رضایی با بیان اینکه قیمت مرغ در درب مغازه ها 24 هزار و 900 تومان است، اضافه نمود: مردم همکاری نمایند و هر کجا گرانفروشی مشاهده کردند به بازرسان اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد گردد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ در 5 ماه گذشته به دلیل افزایش قیمت ذرت، کنجاله و دارو های وارداتی بوده است، گفت: نهاده مورد احتیاج واحد های طیور شامل ذرت و سویا از آبان پارسال تا به امروز تامین شده است و فقط شاهد تغییرات قیمتی هستیم که بزودی این مشکل هم رفع می گردد.

رضایی اضافه نمود: برای جلوگیری از متضرر شدن فراوری نماینده ها، واحد های صنفی، کشتارگاه ها این افزایش قیمت مرغ صورت پذیرفت.

معاون امور فراوریات دامی وزارت جهاد کشاورزی به افزایش فراوری و عرضه مرغ در سطح کشور تا سه ماه آینده اشاره نمود و گفت: اسفند پارسال 118 میلیون قطعه و فروردین سال جاری 128 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد های پرورش طیور سراسر کشور اجرا شده و پشتوانه خوبی برای تامین مرغ مورد احتیاج مردم تا ماه مبارک رمضان وجود دارد و نگرانی در این راستا وجود ندارد.

وی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام هم مرغ مازاد بر مصرف بازار را خریداری خواهد نمود.

رضایی با بیان اینکه کمبود مرغ در بعضی استان ها و شهرستان ها بخصوص تهران هم تا سه روز آینده رفع خواهد شد، اضافه نمود: قرار شد روزانه تا هزار و 500 تن مرغ از سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان به استان تهران ارسال تا کمبود مرغ در بازار رفع گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 908

به "رضایی: نگرانی بابت تامین مرغ در ماه رمضان نداریم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی: نگرانی بابت تامین مرغ در ماه رمضان نداریم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید